معاون بهداشت وزارت بهداشت؛
معاون بهداشت وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی گفت: تقویت حوزه بهداشت یکی از مهمترین راهکارهای کاهش هزینه های سلامت در کشور است که با اجرای درست و کامل برنامه ملی سلامت خانواده این امر میسر خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۳۵۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷ 01 November 2023

 

 به گزارش  تابناک از همدان دکتر حسین فرشیدی روز چهارشنبه در نشست با مسوولان شهرستان ملایر با بیان اینکه این طرح خانواده را محور سلامت قرار داده است گفت: در این طرح همه کنترل‌های لازم درمانی افراد از طریق پزشکان انجام می‌شود و در صورت نیاز به دریافت خدمات از سطوح بالاتراقدام لازم برای ارجاع به پزشک متخصص انجام خواهد شد..

وی تصریح کرد: طرح پزشک خانواده طرحی سلامت ‌محور و مبتنی بر پیشگیری از ابتلا به بیماری‌هاست، به طوری که آموزش و پیشگیری در آن اولویت اصلی اجرای طرح محسوب می‌شود تا به این شکل هزینه‌های بخش درمان در کشور کاهش یابد.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت با بیان اینکه هم اکنون در استان همدان این طرح در شهرستان کبودراهنگ به صورت پایلوت در حال انجام است عنوان کرد: از مزیت های مهم این طرح پیشگیری از بیماریها است که می‌توان به شناسایی افراد مبتلا به فشار خون بالا یا دیابت اشاره کرد لذا اجرای این طرح می تواند نقش مهمی در کنترل روند بیماری داشته باشد.

دکتر فرشیدی افزود:در طرح ملی سلامت خانواده و تقویت نظام ارجاع خدمات استاندارد از راه درست و با حداقل پرداختی از جیب مردم همراه خواهد بود.

وی با بیان اینکه این برنامه در سطح بین المللی نیز بازتاب خوبی دارد ادامه داد: هم اکنون نظام ارجاع باید منطبق بر کاهش پرداختی از جیب، دسترسی مناسب و خدمات استاندارد منطبق بر دستورالعمل‌ها ارائه شود که همه این موارد در طرح ملی سلامت خانواده گنجانده شده است.

وی با اشاره به اهتمام و حمایت های خوب دولت سیزدهم در حوزه سلامت تصریح کرد: ظرف دو سال گذشته بیش از ۴ هزار پروژه(یک میلیون و 200 متر مربع) در حوزه سلامت کشور تعمیر، بازسازی یا آغاز به ساخت شده است که هزار مورد از این طرح ها ماه گذشته همزمان با همایش دستاوردهای حوزه بهداشت به بهره برداری رسید و مابقی آنها نیز تا دهه فجر قابل بهره برداری خواهد بود.

دکتر فرشیدی اضافه کرد:آزمون استخدامی 25 هزار نفر نیرو توسط وزارت بهداشت در ماه گذشته برگزار شد که 8 هزار نفر از این نیروها در بخش بهداشت جذب خواهند شد.

معاون بهداشت وزارت متبوع همچنین از توزیع 5 هزار موتورسیکلت و 500 خودرو به منظور خدمت رسانی در مراکز روستایی کشور خبر داد و افزود:تمام این خدمات را مرهون نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم چرا که در سایه این نظام هم اکنون خدمات بهداشتی و درمانی حتی در دورافتاده ترین مناطق روستایی در حال ارائه است.

خودمراقبتی و تقویت مشارکت اجتماعی دو هدف اصلی حوزه بهداشت

معاون بهداشتی وزارت بهداشت در ادامه با بیان اینکه آموزش خودمراقبتی و تقویت مشارکت اجتماعی در آحاد مختلف مردم از مهمترین اهداف حوزه بهداشت است تصریح کرد:آموزش بهداشت رکن اساسی مردمی سازی است چرا که باید سواد سلامت مردم در جامعه ارتقا پیدا کرده و مردم با نیازهای خود آشنا شوند.

دکتر فرشیدی اضافه کرد:خود مراقبتی باید به همه افراد آموزش داده شود و افراد نیز برای یادگیری این نیازها از راه اصولی اقدام کرده وفقط به اطلاعاتی که در فضای مجازی ارائه می شود و درست و غلط آن مشخص نیست اکتفا نکنند.

دکتر فرشیدی با اشاره به اینکه اقدامات ارزشمندی در سه بخش بهداشت، درمان و آموزش در کل کشور و از جمله شهرستان ملایر انجام شده است، ادامه داد: رشته‌های مختلف تخصصی در مراکز بهداشتی و درمانی این شهرستان فعالیت دارند و در این بازدید در چند مرکز کارهای بسیار خوب و استثنایی صورت گرفته است.

وی در خصوص مرکز درمانی شهر ازندریان عنوان کرد: در این شهر یک مرکز درمانی خاصی توسط خیرین ایجاد شده که به نام "مرکز شبانه‌روزی سلامت منتخب ازندریان" تغییر نام یافت و حمایت می‌کنیم تا با هماهنگی دانشگاه مجوز این درمانگاه صادر شود تا بتواند خدمات شایسته ای به مردم ارائه دهد.

اسرائیل به دست خود باعث بیداری وجدان ها شد

معاون بهداشتی وزارت بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فجایع رخ داده در غزه عنوان کرد:هم اکنون دنیا گرفتار فاجعه ای است که هیچگاه فکرش را نمی کرند که کسانی عامل این جنایت ها باشند که خود را سردمدار صلح در جهان می دانستند.

دکتر فرشیدی ادامه داد:حرکتی که شروع شده است در حال حرکت به سمت نابودی اسرائیل است چرا که اسرائیل با راه انداختن کودکشی و ظلم در غزه باعث بیداری وجدان ها در جهان شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار